Splav 11
Trasa:
Nemecká ->Mlynčok -> Šalková -> Budča -> Revište

Popis:

Splav začal tradične v STOPE, kde sme sa zišli o 15:00 a netrpezlivo sme čakali na vlak. Pred nástupom sme ešte rýchle naplnili ostrekovač lahodným stričíkom zarobeným na milimeter a pálili sme na 3. kolaj čakať vlak. Našli sme si samozrejme dobitčák, aby sme mali vela miesta na veci. Cestu sme si krátili ostrekovačom a zadrtili sme vo vlaku aj speedminton. Do kempu sme prišli v dobrej nálade, rozostavili sme si stany a vajko roztancoval posádku vzpalovákmi. To ešte netušil že to bude posledná diskotéka splavu. Postupne ludia od únavy začali odpadávať, až nakoniec ostali len android vajko, kus železa bez citu, vampír Hrocho, ktorý striehol na plafóne na nevinné obete a mentolka Lucia, ktorá sa starala o frankovku. Hrocho nikoho neulovil a tak šli všetci spať, až na vajka, ten sa šiel vypnúť.

Na druhý deň ráno Bilovy pár krát vyvalilo dekel, Mates plul krv a Hrocho sa tiež necítil najlepšie. Doslova predzväsť tragédie. Pred vyplávaním si fajnšmekri ako Vajko, Pučko Hruško zahrali volejbalový zápas o pivo proti Lasici a Gejši. A samozrejme že prehrali. Namotivovaní sme si sadli do člnov a vyrazili. Boli sme až tak premotivovaní, že sme ako ovce preplávali cez Brusno a nezastavili sme sa v miestnej svätini. To sa ale hneď vypomstilo. Kúsok dole prúdom Vajko s Lasicou nabúrali do 3 metrovej skaly, čo trčala z brehu, Hrocho s Mentolkou do nich a razom obidva člny boli vo vode. Toto keď vydeli Mates s Gejšou, tak sami poskákali do vody ako ovce. V tom čase už bola na hladine len 1 loď: Hruško s Bilom. Snažili sa pochytať ostaným veci, ale ako blesk z jasného neba sa ocitli vo vode aj oni. V tom čase už neplával na hladine nikto, ani Vajkov čln s ktorým Vajko bojoval až kým mu batérie nedošli. Vtedy vyliezol z vody a šiel na Grajciar po kolajniciach ako mašina. Zvyšok posádky, už bez Vajka sa nejako doplavil na Grajciar, kde sme Vajka počkali. Kedže sme nemali 1 čln, žiadne sudy s vecami a ani 30 litrový sud s Frankovou, trošku sme sa začali obávať najhoršieho. Nič sme však nevzdávali a Bilo s Vajkom šli na Šalkovú taxíkom čakať sudy. Medzitým sa zvyšok nalodil na pokračoval smerom na Mlynčok. Medzitým sme však dostali mimoriadne dobré správy s Mlynčoku, kde nám domáci vylovili sudy s vecami a aj sud s Frankovkou, začo sme im nesmierne vďační. Cestou na Mlynčok sme dokonca našli aj Vajkov čln zaseknutý na brehu. Za toto sme vďační Xavimu, ktorý nad nami bdel. Z Mlynčoka sme potom šli ten čln vylovyť a večer sa rozpútala oslava, že ako to dobre dopadlo. Bilo ako pravý fajnšmeker zajednal na oslavu Luncheon meat konzervu pre každého.

Na ďalší deň sme už boli plní rešpektu. Hať v Lupči sme preniesli, až na Hrocho s Pučkom Hruškom, ktorí neváhali a zlava si to tadiaľ prepádlovali. Hať pred Šalkovou však už neprešiel nikto. Voda tam tak hučala že sme radšej zastali 50 metrov pred haťou. Kedže sa k hati nedalo dostat, rozhodli sme sa lode preniesť. Tie sme však najskôr museli vytiahnuť 5m do kopca cez žihlavu. To bolo niečo. Doprhalvení jak hovadá sme sa nalodili 50m pod haťou, no keď Pučko Hruško zbadal z vody čo sme prenášali tak si chcel radšej hlavu roztrepať o kamene. Za 2 minutky sme už boli na Šalkovej, v starej známej krčme otvorenej od nevidím do nevidím. Hrocho konečne dostal suché trenky, ktoré mu kúpili v TESCU, a dokonca do boli čipkované ženské bombarďáky. V krčme sa prehnalo stádo miešaných, pred ktorými sa potom Hrocho v kempe len hodil na kolená a modlil sa k Xavimu, to ešte nevedel ako dobre spravil a že modlitba bude na druhý deň vypočutá.

Na štvrtý deň nás čakala dlhá trasa. Dobre sme sa najedli a vyplávali sme. Preniesli sme práčku Šalkovú a vydali sa k Bystrici. Bystrickú hať sme preplávali na jedničku, so spojenými loďami. Keď už sme bez újmy prešli aj Iliaš, morálka razom stúpla. Zostávalo už len preisť Vlkanovú. Do nej sme sa nebojácne, so spojenými loďami pustili stredom a aby sme sa netrochárčili najväčšími perejami. Posledná perej však bola najväčšia a vlna zaplavila vajkovu loď, následkom čoho sa lode rozpojili a nasledova ďalšia katastrofa. Vo vode razom boli 3 člny, všetky okrem Hrocho s Mentolkou. 2 člny sme rýchlo vybrali z vodu no Vajkou čln znova odplával, po 2. krát. To už psychicky nezvládol Bilo a spolu s Mentolkou šli do Zvolena pešo. Zvyšok posádky sa ešte spoliehal na Xaviho že čln niekde vypluje na breh. preto sa rýchlo najedli a vydali sa do Zvolena po vode. Pri nastupovaní vo Vlkanovských perejách ešte Hruško s Hrochom sa zasmiali na ostaných že sú ako ovce že nenasadnú hneď ale to prenášajú. Ako Puško povedal: "Tu sa už neni kde prevrátiť" a nasadol s Hrochom na čln. Len nasadol ako do obyvačky a o 3 metre nižšie sa už obidvaja kúpali v Hrone. Ako sme sa blížili k Zvolenu a čln nikde už sme sa s člnom začali lúčiť. No Xavi nás nenehal na pospas prírode a vo Zvolene sme čln našli. Vylovili nám ho Českí vodáci, začo im a Xacimu veľmi pekne ďakujeme. Na Budču sme sa dostali už bez stresu. Pomodlili sme sa k Xavimu za záchranu a zaspievali sme si 30imi českými vodákmi, až pokým nezmizli. Potom sme šli spať aj my, hneď ako sme do stanu odťiahli Vajka a Lasicu.

Piaty deň už bola morálka opäť vysoko a vydali sme sa na Revište, už sme vedeli že nás nič strašné nečaká. V Dúbrave sme si ešte Hrocho s Lasicou spravili chute aký parádny steak si dajú na Revišti. Celý zvyšok cesty sa ale tešili zbytočne. Najkôr, kedže sme mali dobrý medzičas, sme chceli zastať v Žiari, kde pri vylodovaní nám ovce poskákali do vody. No to už sme boli rozhodnutí sa tam aj najesť no ale na veľké prekvapenie nám oči ostali pre plač a reštika bola zatvorená. Tak sme rýchlo prepádlovali na Revište kde sme dorazili o 19:30 a utekali sme sa rýchlo najesť. Všetci si dali niečo dobré, až na Hrocho s Lasicou, ktorí celý deň snívali o steaku a nakoniec si dali úplne hnusné Revištské zemiaky, no na zaplakanie. Ešte že Mentolka doniesla vyprážané pečene. Následne sme zahájili posledný večer splavu, vypili dačo, rozobrali problémy sveta a o 5 ráno šli spať. Až na Pučka a Mentolku, ktorým to nedalo a ako jedniní vyliezli aj na Revištský zámok. Na druhý deň sme sa zbalili a hajde domov. To zas bola dovolenka, na rok máme pokoj.

Vtipi splavu:
- Ide Vajko okolo výčapu a nezastaví sa
- Príde Vajko do krčmy a krčmár mu vraví: "Vám piatim nenalejem !"